מספר טלפון
03-6374000

גבירתנו מפטימה / כתבת מערכת

בכפר קטן במרכז פורטוגל החיים היו רגועים ושלווים עוד אותו יום מוזר ב 1917. אם היו יודעים שהאירוע ישנה את פני הכפר לנצח וייחקק בראשו של כל  נוצרי, אולי היו נותנים לו שם אחר.

מיד אחרי העזרה עם הכבשים בשדה, רצו הילדים למשחקי הכדור.לוסיה בת ה-10 הבטיחה להוריה ולדודים כי הפעם היא תהיה אחראית ועם השקיעה היא תחזור הביתה עם בני דודיה פרנסישקו וז'אסינטה הצעירים והשובבים מימנה.

אבל זה לא היה יום רגיל, לוסיה לא ידעה זאת מההתחלה, אבל גם לה היה נראה שמשהו מוזר באותו היום. באמצע היום בעודם מנסים להשתלט על העדר, אותו רצו להחזיר בריא ושלם הביתה, הופיעה בפניהם גבירה ישובה על עץ, בשמלה לבנה ורעלה, הגבירה ביקשה לחזור למקום ב - 13 בכל חודש מן החודשים הבאים.

הילדים חזרו נסערים הביתה, הכפריים שלא הבינו מה בדיוק קרה, סיפרו כי באותו יום שמש היו ברקים גם באמצע היום. לאחר מכן נגלתה לנגד עיניהם אישה והתיישבה על העץ והיא רגועה ושלווה. השמלה הלבנה שלה השאירה עליהם חותם חזק. בקול עדין ובפורטוגזית יפה ועדינה הסבירה להם על שליחותה, ושליחותם שלהם.

ואכן לדקות ספורות כל פעם הגיעה הגבירה ביום ה 13 לכל אחד מהחודשים הבאים. לאחר כמה חודשים ב-13 באוקטובר היא נגלתה אליהם לזמן ארוך וממושך. היא קראה לעצמה "גבירת מחרוזת התפילה". היא לימדה את הכפריים לדקלם מחרוזות וביקשה שכנסייה תוקם במקום העץ בו היא התגלתה. השמועה פשטה מהר ואנשים מכל האזור רצו לראות בעצמם אם זה נכון שהגבירה הגיעה להתגלות דווקא כאן. עשרות אלפים פקדו את המקום הנידח כבר באותו יום, חלק מהעדויות על אירועי אותו יום מספרים על ריקודי השמש בשמיים, אחרות מדווחות על כך שההמון צפה בלוסיה בעודה משוחחת עם הגבירה.

בסך הכול התגלתה מריה בפטימה שישה חודשים. בפורטוגל של אותם שנים פעלו כוחות וארגונים אנטי דתיים ואלו ניסו לשכנע את הורי הילדים לרדת מהסיפורים המוזרים. הילדים לא ויתרו על אף הלחצים שהיו שרויים בהם. הלחץ והקול האנטי דתי הוא שעשה את השירות הטוב ביותר ולאחר כמה חודשים החליטה הכנסייה לחקור את הסיפור.

 

 

בשנת 1922 חמש שנים לאחר האירוע הכריזה הכנסייה על הסיפור כ"ההתגלות בפטימה" שהוכר כאירוע דתי. לאחר עוד כמה שנים הוכרז האירוע כאירוע רשמי  לוסיה שנותרה בחיים הצטרפה לכנסייה והייתה לאחות דש דורש. לוסיה הצטרפה למסדר הכרמליטי שנוסד בימי הביניים בארץ ישראל ומחזיק בנכסים, קרקעות, כנסיות ומנזרים בכרמל.

במהלך הפגישות בין הגבירה לילדים היא העבירה להם נבואות זעם אותם הם העבירו הלאה, לוסיה שהייתה חוד החנית בחבורה הצעירה החליטה שאינה יכולה להעביר את הנבואה השלישית, כנראה מאחר שהיא מצערת מאוד. היא רשמה את הנבואה והעבירה לאיש דת בפורטוגל. זו המשיכה להתגלגל במעטפה סגורה לוותיקן. עפ"י הסברה, האפיפיור יוחנן ה-23 פתח את המעטפה, קרא את הנבואה והחליט לא לפרסם אותה, מה שהחל שרשרת ניחושים ושמועות רבות לגבי מה שכתוב בנבואה.

עד מהרה הכפר הנידח והקטן הפך להיות מוקד עלייה לרגל להמוני נוצרים מאמינים. אומנם הוותיקן לא אישר שההתגלות הייתה התגלותה של מרים הבתולה אם ישוע, אך ניתן האישור להכרה ב"גבירתנו מפטימה". לימים במקום הוקמה כנסייה שנחשבת לבעלת סגולות, כוחות ורפואות. הבזיליקה הענקית במקום היא הכנסייה הרביעית בגודלה בעולם. כך הפך כפר קטן ושכוח למוקד עלייה לרגל חשוב ומעניין, ניתן לטייל בו ובכפרים דומים, שלעיתים נראים מנותקים מהסביבה, גם במסגרת טיול מאורגן לפורטוגל.

 

לטיול המאורגן בפורטוגל


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form