מספר טלפון
03-6374000

היהלום הלא מלוטש של מרכז אמריקה / כתבת מערכת

קוסטה ריקה נחשבת להמדינה היפה במרכז אמריקה ואולי אחת המדינות היפות בעולם. על שטח קטן יחסית מרוכזים פלאי טבע מגוונים – החל מהר געש פעיל, עבור בחופים נדירים וכלה ביערות גשם מלאי חיים. ואל תפספסו את המלטות צבות הים!

בשנים האחרונות הפכה קוסטה ריקה למדינה מאוד מתויירת, והמטיילים נמשכים אליה בעיקר בזכות התואר אותו הרוויחה ביושר- מלכת היופי של מרכז אמריקה, ואולי אחת המדינות היפות בעולם. טיול טבע בקוסטה ריקה מעורר ומעצים את הנפש. בקוסטה (הכינוי שדבק בה על ידי מטיילים) תמצאו יערות גשם סבוכים וצפופים בעולם בעלי חיים עשיר, חופים חלומיים והרי געש אימתניים, מעיינות חמים ותושבים אדיבים ומסבירי פנים.

בשנים האחרונות מובילה קוסטה ריקה את המושג אקו-תוריזם (תיירות אקולוגית) ומציעה למטיילים דרכים ידידותיות לסביבה לטייל. המודעות לייחודיות של אתרי הטבע שלה הובילה למדיניות של שימורם וכיום הם מהווים מקום מפגש בטוח ומוגן לתיירים ובעליי חיים. יש הטוענים שתיירות אקולוגית מחברת טוב יותר בין התייר, הארץ המתוירת ותושביה.

רוצים להתחיל בסערה? סעו להר הגעש ארנל. זהו הר געש פעיל, שהתפרץ לאחרונה כמעט לפני 50 שנה, וגרם לאבידות בנפש. על אף שלמרגלותיו איבדו רבים את חייהם עדיין תוכלו ליהנות ממקומות לינה, מסעדות, תחבורה וכמובן התחלת הטיול להר. הסיפורים והמיתוסים הקשורים אל ההר רבים ומרתקים. הטבע הסובב אותו מרתק, ומילים נוספות רק יגרעו מהרושם שתקבלו כשתגיעו אליו.
 

טיול מאורגן לקוסטה ריקה

 
מערבה ודרומה מארנל תמצאו את יערות הגשם והערפל של מונטה ורדה. צורת המשקעים כאן היא ייחודית והעצים מקבלים את המים שלהם מעננים ה"נחים" עליהם. האדים עוברים עיבוי על העצים ממש ובכך מזינים את הפלורה בפארק. בפארק חיים עצלנים, קופים, נחשים, פרפרים רבים ומגוונים וציפורים שמסתתרות רק כאן. נסו למצוא את הקצאל, ציפור נדירה - ירוקה עם חזה ארגמני.

שמורה קטנה ויפהפייה בטיול לקוסטה ריקה, שתפגיש אתכם עם החופים המרכז אמריקאים של האוקיינוס השקט היא שמורת מנואל אנטוניו. רוב המבקרים כאן מתמסרים לשלווה של החופים הנדירים, אך מומלץ לעזוב את הנוחות לרגע ולצאת לטייל קצת ברגל ביערות ירוקי העד. תמצאו מסלולי הליכה רבים שיובילו אתכם למפגשים מרתקים עם קופים, איגואנות ועוד, תוך צעידה בנופים קסומים של מפרצונים ומצוקים חדים.

אם לא שבעתם מיערות ירוקי עד או אם בא לכם לפתח את ההליכה למסלולים ארוכים ואתגריים יותר המשיכו לפארק הלאומי קורקובדו. אזור בתולי זה הוא יער גשם חולי ופרוע. הפארק נמצא בחצי אי, מוקף ים ונחשב לאחד המקומות העמוסים במינים רבים של בעלי חיים. ביניהם אלפי חרקים נדירים, זוחלים, דו–חיים, ציפורים ותוכים, יונקים וקופים, טפירים ואפילו יגואר.

עוד מספר פארקים ואלפי דונמים של טבע מחכים לכם בטיול מאורגן לקוסטה ריקה וזה רק עניין של החלטה כמה אתם רוצים לראות. לדעתי, גולת הכותרת הן במובן של טבע פראי וכמובן במובן של יופי וחוויה עוצרת נשימה, הוא הפארק הלאומי טורטוגרו.

החשיבות העיקרית של הפארק היא בשימור החיים של צבי הים הרבים שהשמורה מהווה עבורם מקום בטוח להישרדות. בעל החיים העדין הזה זקוק למערכת אקולוגית רגישה ולחופים נקיים ונטולי רעש או תאורה חזקה. בעידן בו האדם פולש לטבע במלוא העוצמה, עתיד הצבים לא נראה מזהיר במיוחד.

מדי שנה מגיעים כארבעים אלף צבי ים לחופי הפארק על מנת להטיל את ביציהם, מדובר בזן של "צב הים הירוק"  וזהו האתר החשוב והגדול ביותר לשימורו. בגלל רגישותם הגדולה של הצבים, הסיורים במקום מתבצעים בקבוצות קטנות. מדריך מוסמך ילווה אתכם אל האתר בשעת חשיכה אל נקודת ההטלה, שם תצפו בצבות במשקל הקרוב ל-200 קילו מטילות כמאה ביצים עגולות, מכסות אותן בחול, ושבות אל הים. אך למרות המאמץ הניכר שעושים בקוסטה ריקה להגן על הצבים מפני הציוויליזציה, לאחרונה התגלה לחופיה צב ים דו-ראשי. חוקרים משערים כי מקורה של המוטציה בזיהום מי הים.

 

לטיולים המאורגנים בקוסטה ריקה

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form