מספר טלפון
03-6374000

מקסיקו סיטי – רבדים של היסטוריה / כתבת מערכת

כבר מהמאה ה-14 היא אחת מהערים הגדולות בעולם, והיום היא שוברת שיאים אם 24 מיליון איש במטרופולין רבתי. לתייר בטיול מאורגן למרכז אמריקה, היא מזמנת מעברים בין עושר לעוני, מודרני ועתיק ודתי וחילוני.

מקסיקו סיטי היא אחת הערים הגדולות בעולם והמטרופולין השלישי בגודלו המאכלס כמעט 24 מיליון איש שמהווים 20% מתושבי המדינה. בעיר עצמה חיים 8.5 מיליון איש על שטח של 1,500 קמ"ר בגובה של יותר מ-2,000 מטר - אחת הערים הגדולות הגבוהות בעולם. 

מקסיקו היתה בירת האימפריה האצטקית וגם בתקופה זו (המאה ה-14) היתה אחת הערים הגדולות ביותר בעולם, עם כ-200-300 אלף תושבים. ואולם רק שרידים מעטים נותרו כדי לעזור לנו לדמיין את ראשיתה של העיר העצומה הזו. ההיסטוריון והכובש הספרדי ברנאל דיאס דל קסטיו, מתאר באופן מרתק את מקסיקו סיטי בעיניהם של הספרדים הראשונים שהגיעו אל בירת האצטקים. ארמונות ומקדשים שלא נופלים מאלו של סביליה ושוק גדול והומה. האימפריאליסטים הספרדים, שכבר ראו דבר או שניים בעולם הופתעו והתפעלו. מקסיקו סיטי היא עיר של שכבות היסטוריות וארכיאולוגיות, אם כי באופן שיטתי נחפרו ונחשפו רק שכבות מעטות אך אלו עומדים כתזכורת על פאר העבר ועל  ערש תרבותם של המקסיקנים.
 

אבל לא גילה של העיר מסביר את גודלה העצום, אלא מלחמת האזרחים שפרצה בשנת 1910. במהלך המלחמה הרגיש חלק ניכר מהאוכלוסייה הכפרית חוסר ביטחון פיזי וכלכלי ונדד לעיר בהמוניו. התיעוש המואץ בשנות החמישים של אמצע המאה שעברה, גרם לעוד רבבות להגיע לעיר ולנסות בה את מזלם.
קצב ההתפתחות של העיר הוא אסון שלא מצליחים להשתלט עליו. מאז מלחמת האזרחים ועד היום הכפילה העיר את אוכלוסייתה פי 50! תהליך זה העצים את מימדי העוני בעיר ובעיקר בשוליה והוביל לקריסת תשתיות ולזיהום אוויר מהחמורים בעולם. 

אבל נעזוב רגע את הבעיות, כי לעיר יש עוד רבות להציע. שדרות הרפורמה מעידות על ניסיון עבר לתת לעיר צביון חדשני ואירופי יותר. מקסימיליאן, הקיסר האוסטרי של מקסיקו, שהתמנה בתמיכתו של נפוליאון בשנת 1864, שלט בעיר באמצע המאה ה־19 והותיר את חותמו בדמות שדרות רחבות בהשראת הבירות האירופיות המפוארות.
בקצה השדרות ממוקם פארק צ'אפולטפק, שמהווה את מקור החמצן של העיר. בפארק תמצאו מלבד צמחייה גם אגם, גן חיות, גן בוטני ומספר מוזיאונים. המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה מספר באופן מוצלח על התרבויות באמריקה המרכזית. 

טיול מאורגן למקסיקו, לכיכר המרכזית של העיר - סוקאלו - והרחובות שסביבה מזמנים לתייר שני נתיבים, נתיב השגרה ונתיב ההפתעה. בנתיב השגרה תהיה בכיכר הפגנה. בנתיב ההפתעה אתם לא יודעים על מה ההפגנה היום... אם בחרתם בנתיב השגרה לא יהיה מנוס מדוכני הרוכלים שליד הקתדרלה בהם אפשר לקנות כל מה שקדוש – וגם מה שלא; צלבים ואיקונות, שיקויי פלא וצעצועי פלסטיק זולים.

סיור מסביב לכיכר ייקח אתכם אל הארמון הנשיאותי (שחלקו שקע עם השנים) ביקור בארמון יהיה דרך נהדרת ללמוד על ההיסטוריה של העיר ושל העם. הציורים המרשימים מתארים את התרבויות הקדומות, את האימפריה האצטקית וכמובן את הכיבוש הספרדי ולא פוסחים גם על אירועים כואבים כמו מלחמות האזרחים, המעמדות בעם ועוד. הציורים המרשימים הם פרי יצירתו של אומן ציורי הקיר המקסיקני, דייגו ריוורה (1886-1957).

רוב התושבים בעיר קתולים והדבר מורגש היטב במיקומן המרכזי של הכנסיות. אחת החשובות שבהן היא הבזיליקה של גוודלופה שנבנתה לפני 40 שנה בלבד בעקבות פירוקה של הכנסייה מהמאה ה-17 שהחלה להיסדק. הבתולה מגוודלופה היא קדושה נערצת באמריקה הדרומית. התושבים שומרים עליה וחגים את חגה ומאמינים שבתמורה היא שומרת עליהם.

מקסיקו סיטי, בגלל גודלה ועושרה היא עיר בה צריך לגמוע מרחקים על מנת להגיע לכל האתרים הפזורים בה. האתרים התגלו והתפתחו בעשרות השנים האחרונות עם התפתחות המודעות לשימור ובעזרת מחקרים אקדמיים. אלו עזרו לגלות ולשער את גודלה וחשיבותה של העיר במשך הדורות ובכך תרמו להבנת ההיסטוריה והתרבות שהתפתחה בעיר.

בסיור בעיר תבקרו באתר ועוד אתר, וכך תתחבר לכם העיר מרובת השכבות לכדי מקשה אחת, ארוכת דורות וגדושה בהיסטוריה.

 

לכל הטיולים המאורגנים במקסיקו

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form