מספר טלפון
03-6374000

צרפת לעומק / משה שניר

במסגרת שינויים במגמת התיירות היוצאת, רבים במקומותינו מבינים, שעברה חלפה מן העולם הריצה המטורפת של 5 ארצות ב- 8 ימים. גם צרפת אינה רק פריז, מגדל אייפל, שייט על הסיין, שער הנצחון וגלרי לאפייט - הגלריה הפופולארית לקניות וכרטיסי אשראי.
סוכני הנסיעות ומארגני תיירות מאתרים מגמות של עומק והתמקצעות גם אצל התייר מישראל. אזורים מסויימים של צרפת הופכים ליעד מתמקד של תיירות,  אלזס ולוריין, פריגור, נורמנדי ובריטני, פרובנס וחוף התכלת הם הבולטים ביעדים שנכבשים על ידי יותר ויותר ישראלים בטיול לצרפת.

פרובנס וחוף התכלת הם היותר נפוצים בין האתרים החביבים על הישראלים. שערי הכניסה לאזור הן טיסות ישירות של אל-על למרסיי והצ'רטרים לניס אפשר גם דרך פריז, אבל הדבר מאריך את הדרך וגוזל זמן ממי שמבקשים להתמקד רק באזור זה.

פרובנס וחוף התכלת ( COTE D'AZUR) הם שני חבלי ארץ הנושקים זה לזה. COTE D'AZUR מעורר אצל כולנו חלומות נעימים בעיקר אחרי התמונות מעוררות החשק של פסטיבל הסרטים בקאן. החיים המתוקים של חובבי הקולנוע בסנט טרופז ובקאן, הרבה נשים יפות המשתזפות לאורך החוף בתצוגה של יופי מהמם, כל אלה לצד השמש המלטפת כל אחד, וחלומות על התעשרות מהירה בקזינו של מונטה קרלו, שהיא גם סיפור רומנטי על נסיך (רנייה) ושחקנית קולנוע יפהפייה (גרייס קלי) בנסיכות מונקו.

פרובנס, מאידך, היא מוצג מהמם של העבר ובעיקר של האימפריה הרומית. הצבעים החמים ואור השמש שימשו מקור השראה לגדולי הציירים האימפרסיוניסטים שהתמקמו כאן, צרפתים ואחרים. לצד כל אלה מככב גם המטבח הפרובנסיונלי על ניחוחותיו וטעמיו הייחודיים. עשבי התיבול ושמן הזית של פרובנס, מפורסמים לא פחות מן הנופים המדהימים של קניון הארדם, קניון ורדון וביצות הקמארז'. ומן האתרים המפורסמים באקס אן פרובנס, רוקפור, וארמון האפיפיורים באביניון. חובבי אתרים יהודיים ימצאו כאן גם בית כנסת מעניין. ללון אפשר בארל, בון דו גאר, קרפנטרה, בו דה פרובנס ואביניון. בחוף התכלת בטיול לצרפת, מומלץ לבקר בניס במוזיאון שאגאל ובמוזיאון מטיס. במונקו בגן הקקטוסים, במערת הנטיפים ובמונטה קרלו במוזיאון האוקינוגרפי. בקאן בז'ואן לה פן ובסן טרופז בסן-פול דה ינס. בחודשים יוני-יולי מתקיים באקס און בפרובנס פסטיבל בינלאומי לאמנות לירית ולמוסיקה. באביניון מתקיים בחודש יולי הפסטיבל של אביניון. באוקטובר מתקיים כאן פסטיבל ג'אז.
 

צרפת צרפת צרפת

 
מי שיצפינו לחופי האוקיאנוס האטלנטי יגלו את נורמנדי ובריטני. מקומות שהם שילוב מעניין וייחודי של כמה מן הפרקים החשובים בהיסטוריה של אירופה.

המיסתורין של מונט סן מישל, יופיה של סן מלו, הרומנטיקה של ערי הקיט הונפלר, דוביל וטרוביל, הביקור באחוזתו של הצייר האימפרסיוניסט קלוד מונה, יוצרים במשולב מירקם ייחודי ומסלול טיול חדשני ואטרקטיבי. המפגש בין ויליאם הכובש, ז'אן דארק, ונחיתת בנות הברית במלחמת העולם השניה בחופי נורמנדי, הם רק חלק ממרכיבי הטיול באזור. תוסיפו לכך את הטיול והשיטוט על חומותיה של סן מלו וביקור בגן הסלעים המפוסלים, טיפוס מייגע ומהנה במעלה המדרגות המפותלות בואך הכנסייה המהממת במרומי מונט סן מישל המספקת תצפית מופלאה על הים וכל האזור הפרוס למרגלותיה. עד כדי כך מופלא המקום, שבימי מלחמת העולם השניה, נמנעו הן הגרמנים והן בנות הברית מפגיעה במקום המופלא, למרות שסביבו התנהלו האכזריים והעקובים שבקרבות המלחמה. רבים נשארים כאן בצפייה לשעות הגיאות, עת מכסה הים קילומטרים של רצועת חול, שבשעות היום ניתן לבוסס בה ברגליים עמוק אל תוך הים. בשעות האלה של הציפייה לגיאות ניתן ללגוס מכוס הפסטיס עם קוביות הקרח או לאלתר כריך שוק בקר ברואן ולחשוב על הרומנטיקה שחלפה מן העולם.

מי שמגיעים לכאן ברכב מכיוון פריז מומלץ להם לעצור באחוזת ז'יברני (קלוד מונה) ברואן, העיר המזוהה עם ז'אן דארק, בחוף נורמנדי בעיר קאן, במוזיאון השלום ובחופי הנחיתה

פון דו הוק וארומנש, בעיר באייה -(שטיח מטילדה מתקופת ויליאם הכובש) ובבריטני

בסן מישל, סן מלו, עיירות החוף, העיר רן ( שטיח האפוקליפסה) ודרך טור ועמק הלואר לסגור שבוע מהמם. מי שיבקרו כאן, בבריטני, בטיול מאורגן לצרפת, בחודשים יוני-אוגוסט יכולים להצטרף לחוגגים בפסטיבל המוסיקה הקדושה בסן מלו ובנורמנדי בפסטיבל הסרטים האמריקאי בדוביל.

אלזס ולורן הוא אזור הגבול השנוי במחלוקת בין צרפת לגרמניה. לאורך דורות השילוב של הסדר הגרמני והניקיון הטבטוני והאסתטיקה והחן הצרפתיים, יחד עם "דרך היין" והכפרים הציוריים הפכו את האזור שפעם היה אזור ספר וסיבה מתמדת למלחמות, לאחד מאתרי התיירות המבוקשים ביותר בצרפת. המסלול ריימס-מץ-שטרסבורג מוביל אותנו בין שלוש ערים צרפתיות טיפוסיות בעלות יופי וארכיטקטורה ייחודיים. המעבר מאזור שמפיין לאלזס לורן, מן הויטראז'ים של שאגל בקתדרלה של ריימס אל הקתדרלה של שטרסבורג, מן הצייר היהודי הפליט ממזרח אירופה אל הגבול הגרמני-צרפתי יוצר עולם של יופי וניגודים, שאין כמעט שני לו. מי שמגיעים לכאן מכיוון פריז יסעו דרך ריימס והקתדרלה ובהמשך יבקרו ב- METZ ובשטרסבורג. האזור שבין שטרסבורג לקולמאר במזרח ול- ST-DIE' במערב מאוד מומלץ לתיור. החזרה לפריז דרך ננסי. באלזס לוריין כדאי להפנות מבט גם לשימור המסורת המקומית להתרשם מתעשיית הזכוכית ולהתענג על הגסטרונומיה המקומית. ערבי הפולקלור בקולמאר מאוד מפורסמים.

הפריגור השחור והעמק הפרה-היסטורי חובקים להם יחדיו גסטרונומיה צרפתית מעודנת ואנינה ואת ההיסטוריה, או יותר נכון את תחילתו של עידן האדם החושב. האזור הוא מקום המפגש בין בית הגידול של כבד האווז ומוצריו ויצירות האומנות, אולי הראשונות, של האדם. מערת לסקו ומערת פש-מרל מביאים לפני המבקר את המסרים הראשונים שהעביר האדם החכם הראשון בדרך ביטוי שהפכה עם הזמן לדבר מובן מאליו - הציור. המסר התיאולוגי והמסר החברתי או אולי סתם ניסיון לביטוי עצמי ראשוני בצבעים, שמקורם מן הטבע והנושאים פשוטים מחיי היום יום של שוכני המערות במקום באותם ימים קדומים. חבל פריגור הוא מקום מפגש מדהים של ערים ועיירות שנשתמרו, ללא שינוי במשך מאות בשנים.

אתרים מומלצים לביקור: העמק הפרה-היסטורי על אתריו העיקריים. אין להחמיץ את מערות לסקו 2 ואספס קרומניון. העיר קהור, הכפר סן סירק לה פופי ומערות פשמרל בקבררה. הערים סרלט, גורדון ודום. רוקמדור, גאפר דה פדירק והכפרים לאורך ה- DOURD OGNE ולאורך VEZERE ליד LES EYZIES.

 

לטיול מאורגן לצרפת 

 

לטיולים מאורגנים נוספים באירופה 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תיירות בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form