מספר טלפון
03-6374000

בולגריה: היכן שמזרח ומערב נפגשים / כתבת מערכת

בולגריה היא ארץ רבת ניגודים: כנסיות ומבנים מפוארים מחד, ומאידך מדרכות מתפוררות משהו. יש בה מיעוטים רבים (טורקים, מקדונים, ארמנים, צ'רקסים וטטרים) אך רוב נוצרי ואף מוסלמים וקתולים, כתב קירילי ואותיות לטיניות. במזרחה הים השחור ובמערב, אתרי סקי. בין כל אלה מחברים תושבים מסבירי פנים, נופים ציוריים, אוכל טעים להפליא וגם שופינג זול

בולגריה שבחבל הבלקן בדרום-מזרח אירופה היא מדינה שקשה להגדיר. הכנסיות והמבנים המפוארים ממקמים אותה באירופה העשירה והשבעה, בעוד המדרכות עלולות להזכיר באופן סימבולי את התפוררות ברית המועצות לשעבר. גם מבחינה דתית ואתנית בולגריה היא כור היתוך: יש בה מיעוטים של טורקים, מקדונים, ארמנים, צ'רקסים וטטרים; רוב נוצרי פרבוסלבי ומיעוט מוסלמי וקתולי; ושילוב של כתב קירילי ואותיות לטיניות. במזרח גובלת בולגריה בים השחור ובמערב, סמוך לגבול עם מקדוניה, נמצאים אתרי סקי משובחים. מה שמחבר בין כל אלה הם תושבים מסבירי פנים, נופים ציוריים, אוכל טעים ושופינג זול.

סופיה הבירה

בירתה של בולגריה היא סופיה. שני קווי רכבת תחתית חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ומקלים על הגעה יעילה ממקום למקום. קווי הרכבת נפגשים בתחנת סרדיקה, שמצדיקה ביקור בפני עצמה בטיול לבולגריה.
בזמן חפירת המנהרות נמצאו במקום שרידי דרך עתיקה מתקופת האימפריה הרומית, והאבנים שנחשפו מספרות סיפור על זמנים שבהם הייתה בולגריה מדינת סחר עשירה. עדויות לכך ניתן לראות במבנים מרשימים במרכז העיר: בית המרחץ הענק שבנוי בסגנון טורקי ומעוטר בפסי שיש לבן ושחור; קתדרלת אלכסנדר נבסקי מהמאה ה-19, שבין קירותיה יכולים להצטופף 7,000 איש; כנסיית סבטה סופיה בסגנון הביזנטי; הכנסייה הרוסית על צריחיה המוזהבים ועוד. עורק החיים של סופיה הוא שדרות ויטושה – מדרחוב ססגוני שבקצהו נוף של הרים מושלגים. משני צדי הרחוב פזורים בתי קפה וחנויות אופנה שמושכים את תושבי העיר ותיירים לבילוי נינוח.
לא הרחק משם נמצא בית הכנסת המרכזי של סופיה, מבנה יפהפה עם תקרה מקושתת ובבמרכזה נברשת שמשקלה כמעט שני טונות. מעל בית הכנסת נמצא המוזיאון ליהדות בולגריה ומאחוריו נמצא שוק חאלי – שוק אוכל מקורה שאסור לפספס. הדוכנים מציעים מכל טוב התוצרת הבולגרית הטריה: גבינות, נקניקים, דגים ומאכלים מוכנים. קחו לעצמכם רגע לשבת על מאפה בניצה ויוגורט ניגר, כשקולות השוק וריחות האוכל ממלאים את האוויר. האמיצים מוזמנים להתנסות ב-בוזה: משקה דגנים סמיך, חמצמץ-מתקתק ועתיר אנרגיה.

פלובדיב

כדי לחוות את בולגריה הישנה והרומנטית מומלץ לבקר בפלובדיב. העיר השנייה בגודלה במדינה משתרעת על שתי גדות נהר מריצה וממוקמת בין לא פחות משבע גבעות. טיול מאורגן בבולגריה ברובע העתיק הוא מעין חזרה אחורה בזמן בשילוב עם אימון כושר. בתי עץ קטנים וצבעוניים מצטופפים בסמטאות תלולות, ומאחורי הגדרות נשקף נוף הררי עוצר נשימה. במפגש בין הרובע העתיק לחלקה המודרני של העיר נמצא אמפיתאטרון רומי שנתגלה במקרה וכיום משמש להופעות. פלובדיב היא נקודת מוצא מצוינת לעבר הטבע.

עיירות ציוריות

שעתיים נסיעה בדרכים עקלקלות בין נופים ירוקים יובילו אתכם לאתר הסקי בנסקו או להר בוטב (2,376 מטרים), שפסגתו היא הגבוהה ברכס הרי הבלקן. מן הכביש הראשי מתפצלים כבישים קטנים שמובילים אל עיירות ציוריות כמו קופריבשטיצה. העיירה השוכנת על מורדות רכס סרדנה גורה מתהדרת בבתים עתיקים ששופצו ובנחל מפכה החוצה אותה.
בדוכני הכיכר המרכזית מוכרות נשות הכפר בפרוטות ריבות מתוצרת בית, שהן מזכרת נהדרת. נסו למצוא את ריבת הוורדים, מעדן בולגרי ידוע שאת בואו מבשרת פריחת אין ספור שיחי ורדים. הניחוח המבושם שממלא את האוויר והטעם הייחודי יישארו אתכם הרבה אחרי שהטיול יסתיים.
 

טיול מאורגן לבולגריה

תעודת זהות

מיקום גיאוגרפי/יבשת אירופה

אוכלוסין כ-7 מיליון נפש

משטר דמוקרטיה נשיאותית

שפה בולגרית

טופוגרפיה מישורית בחלקה הצפוני והמערבי, הררית בדרום-מערב

אקלים ממוצע ינואר 3 מעלות צלזיוס, יולי 23 מעלות צלזיוס

 

לטיול המאורגן בבולגריה

  

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

 

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form