מספר טלפון
03-6374000

בחזרה אל העבר בפרובנס היפה / כתבת מערכת

בחזרה אל העבר בפרובנס היפה

יותר משפרובנס הוא אזור גיאוגרפי יפהפה, הוא אחד מהמחוזות ההיסטוריים החשובים של צרפת. טיול מאורגן לפרובאנס הוא סיור בחבל שאף פעם לא קשה למצוא בו עוד אתר מעניין.

הים התיכון מהווה את גבולה הדרומי של פרובנס, המחוז הצרפתי שבסמוך אליו התרחשו כמה מהאירועים שכוננו את התרבות המודרנית. שם גם ממוקמת העיר הגדולה והחשובה ביותר במחוז זה, מרסיי. השם פרובנס נגזר מהמילה הרומית "פרובינציה" והאזור זכה לו מאחר והיה הפרובינציה הרומית הראשונה שמעבר לאלפים. פרובנס הוא חלק מצרפת כבר יותר מ-500 שנה, אך החבל הייחודי שומר על זהות ועצמאות תרבותית ולשונית ואפילו קנאי לתרבותו זו.

בשנים שלפני ספירת הנוצרים, בתקופת האימפריה היוונית פרובנס היתה ברובה לא מיושבת ורוב היישובים היו באזור מרסיי. זו היתה בעלת אופי מודרני ומתקדם כבר אז. בערך ב-600 לפנה"ס חיו בעיר מוקפת החומה אלפי תושבים, והתחיל להתפתח בה נמל משמעותי וחשוב. נמל מרסיי התפתח והפך לאחד הנמלים החשובים בעולם העתיק והעיר עצמה הפכה למפיצת תרבות. בעקבות התפתחות הנמל התפתחו גם דרכי המסחר לתוככי צרפת וחבל פרובנס קיבל חשיבות כאזור המעבר לעומק היבשת אחד מהסימנים לכך הם פסלי הפולחן של האימפריה שנמצאו באזור.  

במאה הראשונה לספירה החליט הגנרל הרומאי גאיוס מריוס לכתוש את התנגדות השבטים האירופיים ולהרחיב את תחומי האימפריה שלו. לשם כך הוא סלל דרכים לתוככי היבשת ואחד המקומות שזכו להתפתחות רצינית הוא חבל הארץ המופלא, שהפך להיות דרך המעבר ללגיונות הרומים. בנוסף נבנו בפרובאנס אמות מים מרשימות ומבנים יפים ואופייניים לאימפריה הרומית.
 

טיול מאורגן לפרובאנס

 
במאה השלישית פלשו לפרובנס שבטים גרמניים והעניקו לה את תרבותם, מה שתרם לאחד המאפיינים הבולטים של חבל ארץ זה - מגוון התרבויות. בנוסף הוא מתאפיין בהיסטוריה עשירה ובאתרי טבע יפהפיים. זהו אחד מחבלי הארץ המשמעותיים בטיול בצרפת. טיול עמוס באתרים היסטוריים ונופיים.

מרסיי

נתחיל במרסיי. העיר השנייה בגודלה בצרפת יכולה לבדה לספר את סיפורו של חבל הארץ היפה הזה. הנמל המסחרי שלה הוא הגדול בצרפת ומהעתיקים בעולם. הנמל הישן מהווה מוקד משיכה לתיירים שמסיירים בין מסעדות, ברים, בתי קפה, דוכנים מגוונים ומקומיים, סירות דייגים קטנות ושוק דגים מיתולוגי. כדאי לשבת במסעדה מקומית בנמל ולצאת לשיט קסום. לאחר מכן לסיור באחת הכנסיות ובקתדרלה המרכזית שנחשבת לאחת המפוארות ביותר בעולם. בשנים האחרונות ניתן לראות בעיר גם מוזיאונים, גלריות, תערוכות ואירועי תרבות ומוזיקה.

אביניון

ארמון האפיפיורים הקסום הוא ללא ספק האתר המעניין ביותר בעיר העתיקה הזו. במהלך המאה ה-14 חיו כאן שבעה אפיפיורים ואלו השאירו אחריהם ארמון גותי מבוצר עם מגדלים, קשתות וקירות עבים ומרשימים. העיר עצמה מלאת חיים, הרחובות מדברים היסטוריה ואופי. כדאי גם לבקר בגשר סן בנזה ששרד בחלקו, בקתדרלה הרומנסקית ובקיץ הסיכויים גבוהים שתקלעו לפסטיבל תיאטרון מעניין.

אקס אן פרובאנס

מצפון למרסיי נמצאת אחת מערי התרבות העשירות בעולם. במהלך ההיסטוריה החליטו להתיישב באי מקבץ עצום של אמנים, אנשי רוח וסופרים שיצרו עיר אלגנטית ואינטליגנטית המלאה באתרי תרבות ובשלל סגנונות אדריכליים, שדרות רחבות ושווקים בטוב טעם, כמובן גם קפה ואופרה.

בסיור בעיר תחלפו על פני כמה מ-40 המזרקות המפורסמות שלה. אלו, המרשימות בצורותיהן ובגודלן, מאירות את העיר ומציגים צורת נוף עירונית חדשה. הקתדרלה המפוארת היא עוד אתר בלתי נשכח של העיר.
 

טיול מאורגן לפרובאנס

 
פרובנס מציעה אינספור אפשרויות ביקור. אם זמנכם בידכם תוכלו לבקר גם בסנט פול דה וונס, כפר עתיק ומרשים. תוכלו להמשיך לבירת הבשמים של צרפת ולבקר במוזיאון בשמים. סיור בעקבות ואן גוך בעיר ארל וביקור באמפיתיאטרון שלה, שמורת קמארג לאלו המחפשים טבע בתולי, הכפר הציורי "לה בו", קניון ורדון, השווקים באיל סור לה סורג, טיול הליכה קצר בשדות לבנדר וחמניות סביב "דיניה לה בן" ונסיעה ברכבת האצטרובלים, כל אלו זה הכי מעט שאפשר להציע באזור הייחודי הזה העמוס בנוף, אתרים והיסטוריה.

 

לטיול המאורגן בפרובאנס

 
כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form