מספר טלפון
03-6374000

האלפים האוסטריים - מה כדאי לראות ולעשות / כתבת מערכת

טיול לאוסטריה, ארצו היפה של מוצרט מציעה מפגש מרהיב בין מרחבים של טבע ירוק מעוטרים בפסגות מושלגות, אגמים ופלגי מים שוצפים לצד כפרים ציוריים, מסלולי הליכה נהדרים ואינספור אטרקציות תיירותיות. לטייל בתוך גלויה (ואף מילה על סקי)

מתוך עשרה קבין של יופי שירדו לעולם, נראה שהאלפים האוסטריים קיבלו את כל העשרה. טיול מאורגן לאוסטריה לנוף האלפיני המהפנט הניבט מכל עבר - פסגות מושלגות, מדרונות אדירים, שפע פלגי מים ומרחבים ירוקים, הופכים את אוסטריה למועמדת ראויה לתואר "מלכת היופי של אירופה". אוסטריה, ובשמה הרשמי הרפובליקה האוסטרית, מורכבת מתשעה מחוזות שמציעים מגוון עשיר של נופי טבע יפים, עיירות וכפרים ציוריים, תרבות ופולקלור מקומי עתיק יומין.

אבל מה שמאפיין את המדינה הקטנה והרבגונית הזו יותר מכל הוא התרבות העשירה. לחובבי המוסיקה הקלאסית אוסטריה היא מולדתם של מלחינים כמו מוצרט, היידן, שטראוס ושוברט. לקולינרים אוסטריה היא שניצל וינאי המוגש בצלחות ענק, עוגת שטרודל חמה וטעימה וזאכר טארט עתיר השוקולד. ברחבי אוסטריה מתקיימים לאורך כל השנה נשפי ואלסים יוקרתיים, והבירה וינה מארחת מדי שנה מיליוני תיירים, שמגיעים לעיר היפהפייה לבקר במוזיאונים המיוחדים, באתרים ההיסטוריים הרבים ובכנסיות המפוארות, וליהנות מהאווירה האירופאית הקלאסית.

אך יותר מכל, קשה לעמוד אדישים אל מול יופיים הנשגב של האלפים האוסטריים המנוקדים באתרי סקי, עיירות ציוריות שהזמן כמו עמד בהן מלכת, אגמי תכלת מוקפי הרים ופסגות מושלגות, מסלולי הליכה, נקודות תצפית מרהיבות ועוד המון אטרקציות תיירותיות ואתגריות שיהפכו את הטיול שלכם ללא פחות ממושלם. הנה כמה מהמקומות היפים והמומלצים ביותר באלפים האוסטריים. ואף מילה על סקי, כבר אמרנו.

טיול מאורגן לאוסטריה

מעבר גרוסגלוקנר

מה שהיה בעבר נחלתם הבלעדית של מטפסי הרים מיומנים הוא היום אטרקציה תיירותית נפלאה שמתאימה לכל גיל. מעבר גרוסגלוקנר (Grossglockner) הוא אחד מהנסיעות הנופיות היפות והמהנות ביותר בטיול לאוסטריה. זהו כביש פתלתל במרכזם של האלפים האוסטריים, המקשר בין שלוש מדינות המחוז: זלצבורג, טירול וקרינתיה. הכביש מתפתל לגובה של 2,400 מטר בנוף מרהיב של צמחיה אלפינית עד לנקודה הגבוהה ביותר – מרכז המבקרים על שם הקיסר פרנץ יוזף, הצופה אל קרחון הפעמון (Pasterze) הגולש ויורד לעמק מגובה של כ-4,000 מטר. לצד התצפית המרשימה על הקרחון מוצגות במרכז תצוגות שונות, בהן תצוגה העוסקת בקרח וקרחונים ותצוגה המוקדשת לנושא המים. מהמרכז ניתן גם לרדת לקרחון בשביל תלול או ברכבת ולהשתתף בסיורים מודרכים על הקרחון. לאורך הכביש המפותל, שנמצא בליבה של שמורת הטבע "הורה טאורן",  יש פונדקי הרים, מסעדות, מוזיאונים, תחנות מידע, וכן שבילי הליכה קצרים ותצפיות אל נוף אלפיני מהפנט.

מפלי קרימל

אחת האטרקציות היפות והמפורסמות ביותר באלפים האוסטריים היא מפלי קרימל (Krimmler Wasserfälle) המרהיבים, שנחשבים למפלים הגבוהים ביותר באירופה ומספקים חוויה רטובה ומהנה במיוחד בטיול המאורגן לאוסטריה. המפלים השוצפים יורדים מגובה 380 מטרים ונופלים בשלושה שלבים - גובהם של השלב הראשון והשלישי הוא 140 מטר כל אחד, ואילו גובהו של השלב השני הוא 100 מטר. מיטיבי הלכת יהנו מהליכה במסלול הרגלי עטור הצמחייה השופעת, שעובר לאורך שלושת המפלים, עם עצירות בנקודות תצפית מרהיבות. חלק מהתצפיות קרובות מאד למפלים עד שמרגישים את רסיסי המים הניתזים לכל עבר. אפשרות נוספת היא לצפות על המפלים מנקודת התצפית על הכביש שלרגלי מעבר ההרים גרלוס (Gerlos), או לקחת שאטל לראש המפלים ומשם לרדת בשביל התלול המוביל לרגלי המפל. המפלים ממוקמים בתוך יער שופע צמחייה ובסמוך לנקודת המוצא של המסלול הרגלי תמצאו חנויות, דוכני מזון ובתי קפה.

עיירת הספא באד אישל

אין זה מפתיע שהקייזר של אוסטריה, פרנץ יוזף, בחר למקם בעיירה המקסימה את בית הקיץ שלו ולבלות בה את חופשותיו. באד אישל (Bad Ischl), בירת חבל סאלזקאמרגוט (Salzkammergut), נחשבת עד היום לעיר מרחצאות מהטובות באוסטריה. בעיר, היושבת על מפגש הנהרות טראון ואישל, אפשר ליהנות משפע של מרחצאות וטיפולים כמו "סאונת הקייזר", "סאונת מכרות" או סתם "שאיפת מלחים" ולקנח עם קפה ושטרודל בבית הקפה המפורסם טצאונר שעל גדת הנהר. אגב, בטיילת העיר, שם הקיסר יוזף הציע באוגוסט 1853 נישואים לקיסרית אליזבת מבוואריה, נמצא מוזיאון העיר. 

מצודת Hohenwerfen

דרומית לזלצבורג נמצאת מצודת הוהנוורפן (Hohenwerfen Castle), המשמשת כ"טירת הרפתקאות" שופעת אטרקציות. במצודה המרשימה, השוכנת על מצוק עצום ומשקיפה אל נוף הררי עוצר נשימה, מתקיים מדי יום מופע נשרים. עובדי המצודה הלבושים בביגוד אוסטרי ירוק מסורתי, מעיפים השמימה טרף והדורסים עטים עליו מגבוה. במצודה, שנבנתה במאה ה-11 ושימשה בית כלא ומתקן ענישה, תוכלו להתרשם מאוסף של מכשירי עינויים פרי מוחם הקודח של בני ימי הביניים. אבל אל תתנו למתקנים הללו להעיב על ביקורכם במקום. המצודה העוצמתית והיפהפייה מספקת גם תצפית על נוף מדהים ועל החווה החביבה בה צולמה סצנת ה"דו רה מי" המפורסמת מהסרט "צלילי המוסיקה".

העיירה סנט מרטין

עוד לוקיישן מומלץ במחוז זלצבורג הוא העיירה הציורית סנט מרטין (St. Martin). מעבר ליופי האלפיני המרהיב הסובב אותה, אחת הסיבות שלא כדאי לפסוח עליה היא ה"ציוניות" של תושביה. העיירה הקטנה בת 1,600 התושבים, הכריזה על עצמה לאחרונה כעל "הכפר הציוני" במטרה למשוך אליה את התייר הישראלי. בעיירה יש כמה בתי הארחה ברמות אירוח שונות וכן מספר מסעדות, בהן מסעדת Gasthof Post המקסימה, בה אפשר לאכול שניצלים, שטרודלים ושאר מטעמים אוסטריים נהדרים. מעבר לכך, העיירה אטרקטיבית במיוחד גם בשל קרבתה היחסית לשפע של מסלולי טיול ואטרקציות בחבל זלצבורג.

טיול מאורגן לאוסטריה

 העיירה סנט וולפגאנג

אם אתם חובבי אוכל ושנאפס טוב, העיירה סנט וולפגאנג (St. Wolfgang) השוכנת בלב אזור האגמים בחבל סאלזקאמרגוט מספקת את זה. העיירה הקרויה על שמו של הקדוש וולפגאנג, התברכה בכמה אטרקציות. העיקרית שבהן היא הכנסייה הגותית שהצריח שלה בולט למרחוק. גם חומותיה, עיטוריה והמזרקה מהווים מוקד משיכה. אטרקציה מרהיבה נוספת היא האגם היפהפה והאדיר וולפגאנג (Wolfgangsee) שלחופו שוכנות עיירות נוספות כמו סנט גילגן. ברחוב הראשי של העיירה יש שפע של חנויות וכמובן מסעדות משובחות. בכיכר המרכזית מתקיימים בערבי הקיץ מופעי חוצות של מקהלות ותזמורות מקומיות.

זלצבורג  

עירו של מוצרט (Salzburg) השוכנת בגבול הצפוני של האלפים, היא עיר יפה והדורה שמציעה למבקרים בה את כל מנעמי החיים. החל מהיסטוריה וארכיטקטורה (זלצבורג מוכרת כאתר מורשת עולמי, בין היתר בזכות מצודתHohensalzburg  החולשת עליה ומשקיפה על יופייה המרהיב), דרך שופינג מהנה, עם שפע של חנויות ואפילו חנות של מוצרי ים המלח, ועד מסעדות ובתי קפה משובחים. גם מקומו של השוקולד לא נפקד. כדורי שוקולד ושלל מזכרות עם דיוקנו של המלחין המפורסם בן העיר נמכרים בכל פינת רחוב. זלצבורג ידועה גם בפסטיבל המוסיקה המפורסם (Salzburger Festspiele) המתקיים בה מדי קיץ ומושך אליו  תיירים ושוחרי מוסיקה מכל העולם.

 

לטיול המאורגן באוסטריה 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form