מספר טלפון
03-6374000

הטבע הפראי של קוסטה ריקה / יוליה פריליק-ניב

העושר הטבעי של קוסטה ריקה

קוסטה ריקה (República de Costa Rica בשמה המלא בספרדית) היא גן עדן ירוק עלי אדמות. את השם העניק לה כריסטופר קולומבוס ופירושו "החוף העשיר", והכוונה היא לעשיר בטבע כי משאבים ומחצבים כמעט ואין כאן. טבע מגוון לעומת זאת - יש בשפע. כ-30% משטח המדינה הנמצאת במרכז אמריקה (או אמריקה הלטינית) מוכרז כשמורות טבע, וגם ביתר השטח תמצאו שפע של יערות, ג'ונגלים, פארקים וכך הלאה. מיקומה הייחודי במרכז אמריקה מאפשר למבקרים בה ליהנות משני מקורות מים אדירים - האוקיינוס השקט מחד והים הקריבי מאידך. עוד נתון מרגש הוא העובדה שאין לה צבא, והיא בין המדינות הבודדות בעולם שלא מחזיקה בצבא של לוחמים וחיילים, אלא בגדודים של פקחי שמורות ושומרי טבע. כל גיחה מהערים היא בעצם מפגש בלתי אמצעי עם הטבע הפראי ושלל בעלי חיים, חלקם אנדמיים, שמשגשגים כאן. הנה מצעד מקומות בהם תוכלו להביט לטבע בירוק שבעיניים:

הר הגעש ארנל

אדמה געשית מאפיינת את קוסטה ריקה וזה מסביר במידה רבה, לצד משקעים רבים, את הפוריות שלה. כדי לראות מקרוב טבע במלא עוצמתו, בטיול מאורגן למרכז אמריקה, נמליץ על ביקור בפארק הלאומי ארנל (Volcán Arenal), בצפון-מערב קוסטה ריקה, כ-90 ק"מ מהבירה סן חוזה. במרכז הפארק ניצב הר הגעש ארנל, הר געש צעיר במושגים של הר געש, המתנשא לגובה של 1,657 מטר. מדובר בהר געש פעיל, מה שאומר שכמעט מדי יום אפשר לראות גיצים באוויר ולבה אדומה זורמת מהלוע. המחזה מרשים במיוחד עם רדת החשיכה. למרגלות ההר התוסס נמצאים המרחצאות החמים טבקון (Tabacón) ואפשר לשבת במים התרמו-מינרליים החמימים, שמקורם בבטן האדמה הגעשית, ולהסתכל למעלה למופע האורקולי הכי מרשים שהטבע יכול להפגין.
 

טיול מאורגן לקוסטה ריקה

יער הגשם מונטה ורדה

מצפון-מזרח לסן חוזה משתרע יער מונטה ורדה (Monteverde), אחד מיערות הגשם הצפופים והירוקים תמיד. העננים ממש נראים נחים על צמרות העצים וכך מזינים אותו בגשם, כך שהיער זכה בכינוי "יער העננים". שמורת הטבע מונטה ורדה מתפרשת על פני 260 אלף דונם של צמחייה צפופה ומגוון אדיר של בעלי חיים, בהם שלל פרפרים מרהיבים, וצמחים. במונטה ורדה תוכלו לחפש קצאל, הציפור הלאומי המככבת גם כסמלה של קוסטה ריקה. בטיול לקוסטה ריקה, אל תפספסו את האפשרות לראות את היער מלמעלה בעזרת קנופי - מערכת גשרים ואומגות התלויים בין הצמרות. זה המקום לציין שהקנופי (Canopy) נולד בקוסטה ריקה בתחילת שנות ה-90 והחוויה מאפשרת מעין ריחוף בגבהים ובמהירויות שונות.

הפארק הלאומי מנואל אנטוניו

שילוב מנצח של ים עם מי טורקיז צלולים, ג'ונגל וביניהם רצועת חול רך ובהיר. במרכז רצועת חוף ארוכה לחופו של האוקיינוס השקט נמצא הפארק הלאומי מנואל אנטוניו (Manuel Antonio). היער הצפוף והסבוך ממסגר את החופים כמו תפאורה מושלמת, ובין לבין מקפצים קופים, עפים פרפרים, ציפורים ובעלי כנף ומיני זוחלים.

שמורת טורטוגרו

שמורת טורטוגרו (Tortuguero) נמצאת בצד הקריבי של קוסטה ריקה. מדובר באזור עם ריכוז של ג'מייקנים שהיגרו לכאן והקימו עיירות חוף לאורך החופים המדהימים. שמורת הטבע המשתרעת על פני כ-300 קמ"ר והסיור בה נערך בקאנו בין צמחיית הג'ונגל. גולת הכותרת היא אוכלוסיית צבי הים הענקית, מהגדולות בעולם, המקננת בשטח השמורה.

מטעי הקפה של קוסטה ריקה

האדמה הגעשית, שפע המים, ההרים הגבוהים והאקלים הטרופי והסוב-טרופי מהווים מצע לגידול שיחי קפה המניבים פולי קפה איכותיים המשווקים בכל העולם. רוב שיחי הקפה גדלים באזור טרס ריוס (Tres Rios) בקרבת סן חוזה, ובאזור טאראצו (Tarrazu), רובם המכריע מזן ערביקה המשובח. בניגוד לטבע הפראי של קוסטה ריקה, הקפה הובא לכאן ממש לא מזמן – רק בתחילת המאה ה-19. קרוב מאוד לסן חוזה פזורות עשרות ואף מאות חוות גידול קפה קטנות ומשפחתיות שישמחו להעביר לכם סיור, להסביר ואף לשתף בקטיף הפירות האדומים של שיח הקפה, הנראים כמו פירות יער, בעונה, בין חודש נובמבר עד חודש מרס. תוכלו לראות איך קולפים את הפולים, מייבשים בשיטות שונות, קולים וכמובן שותים כוס קפה.

  

  

לכל הטיולים אל קוסטה ריקה

 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form