מספר טלפון
03-6374000

טבע מהפנט באלסקה הרחוקה / כתבת מערכת

טיול מאורגן לארץ הפלאות אלסקה - אי שם בקצה הצפון-מערבי של מדינת ארה"ב, עם נופים בתוליים של שדות קרח עצומים וקרחונים מלאי הוד. פיורדים מרהיבים, מסע במזחלות רתומות לכלבים, הליכה על קרחונים, מבט עוצר נשימה אל הזוהר הצפוני וביקור בבית הגידול הטבעי של אלפי דובים, זאבים, לווייתנים וכלפי ים. כל אלה  אך בעיקר טבע פראי שהאדם ספק אם יצליח לביית. סיור מפעים באלסקה או כפי שהיא מכונה בשפת ילדי המקום - "היבשת הגדולה".

טבע מהפנט באלסקה הרחוקה

תנאי האקלים הקיצוניים והקור של אלסקה הרחוקה מרתיעים רבים. ב-23 בינואר 1971, נמדדו באלסקה 62.2 מעלות מתחת לאפס. למרבה המזל מזג אוויר שכזה אינו דבר שבשגרה, אך טמפרטורות באזור מינוס 50 מעלות כבר נפוצות יותר בחורף הארקטי. בנוסף, בחורף כבישים רבים חסומים וברוב שעות היום שורר חושך מדכדכך. ההמלצה המקובלת היא לכן, להגיע לאלסקה בקיץ. בחודשים יוני-אוגוסט מזג האוויר נסבל, אם כי בוודאי לא חם, ושעות האור משתרעות כמעט לאורך כל היממה.
 

טיול מאורגן לאלסקה

"מרבצי זהב"

אלסקה היא מכרה זהב, פשוטו כמשמעו. בסוף המאה ה-19 התגלה בה מרבץ זהב עצום שגרם לבהלה לזהב ולעשרות אלפי אנשים עם תקווה בעיניים להגיע לכאן. גם הזהב השחור, הלוא הוא הנפט, מצוי בשפע באלסקה. בסוף שנות ה-80 הפיקו בה יותר משני מיליון חביות ליום. מאז התפוקה הצטמצמה, אך לפני כחודשיים התגלה מאגר נפט עצום בגודלו המוערך בכ-2.5 מיליארד חביות, מאגר שיספק את צרכי תעשיית הנפט באלסקה לשלושת או ארבעת העשורים הבאים.
העושר במחצבים מחזק את פירוש שמה של אלסקה שנגזר מהביטוי "יבשת גדולה" בשפת ילידי המקום.
מבחינת שטח אלסקה היא המדינה הגדולה ביותר מבין כל מדינות ארצות הברית, אך במדד דלילות האוכלוסיה היא מגיעה למקום ה-47 בלבד. המשמעות המספרית היא 0.33 תושבים לקמ"ר, או תושב אחד לכל שלושה קילומטרים רבועים – כלומר אזורים רבים ברחבי המדינה ריקים לגמרי מבני אדם ובג'ונו הבירה מתגוררים בסך הכול 31 אלף איש, רובם לבנים ומיעוטם אינדיאנים-אמריקנים ובני שבטים מקומיים. לג'ונו, אגב, רק לצורך השוואה גודלה כגודל שכונה גדולה, אפשר להגיע דרך הים או דרך האוויר בלבד וכלי רכב מגיעים אל העיר באמצעות מעבורות.

"קודם כל טבע"

העיר הגדולה ביותר היא אנקורג' ובה מתגוררת מחצית מתושבי המדינה. זוהי עיר מערבית לכל דבר עם גורדי שחקים, קניונים וכל מה שמאפיין עיר גדולה בארה"ב, אך היא אינה משקפת את אלסקה האמיתית. טיול לאלסקה האמיתית הוא קודם כל טבע.
אלסקה היא ביתם של מינים רבים של בעלי חיים שזוהי ממלכתם: דובי גריזלי, זאבים וכלבי ים, עיטם לבן ראש (הסמל האיקוני הרשמי של ארה"ב), אריות ים, איילי הצפון ודגי הסלמון המקפצים במעלה הנהר. המרשים מכולם הוא לוויתן גדול סנפיר שאורכו מעל 15 מטרים ומשקלו כעשרות טונות. לווייתנים אלה חיים בלהקות וצפיה בהם מתוך סירה היא חוויה עוצרת נשימה.
המקומות המומלצים לצפייה בלווייתנים הם Point Adolphus בסמוך לפארק Glacier Bay (הסיורים יוצאים מהעיירה גוסטבוס), הפארק הלאומי קינאי פיורדס ובמפרצים הקרובים לג'ונו.
נכון שאי אפשר לדעת בוודאות שהלווייתנים "יתייצבו" ביום ובשעה שבדיוק תצאו לשיט, אך הסיכויים להיתקל בהם גבוהים כל כך עד שיש חברות שמתחייבות להחזר כספי ללקוחות שלא הצליחו לצפות בלווייתן במהלך הסיור.
צפייה בדובי גריזלי היא עניין קצת יותר חמקמק. בפארק הלאומי Katmai בדרום מערב המדינה צולמו אין ספור סרטים, כיוון שבו  יש ריכוז גדול של דובים. הדרך אליו ארוכה ויפה ואם כבר הגעתם עד כאן שקלו אפשרות לישון בלודג' בתוך השמורה עצמה כדי לצפות מקרוב. הדובים הינם טורפי העל היבשתיים בעלי חוש הריח החזק ביותר מבין כל החיות והם נמשכים ותרים אחר המזון אותו הם מריחים גם בקרבת בני אדם.

אטרקציות נוספות שהופכות את הטיול באלסקה לגן עדן של טבע הן נסיעות בעמקים האדירים, הקניונים יצירי הטבע שגדותיהם תלולים ובנויים מצוקים גבוהים וזקופים וסיורי קרחונים שיכולים להתבצע ברגל, באופנועי שלג לחובבי המהירות שביניכם, או במזחלות כלבים מסורתיות. מכיוון שבאלסקה מערכת הכבישים דלילה ומטוסים קלים נחשבים לאמצעי תחבורה מקובל, אולי תחליטו לפרגן לעצמכם טיסת נוף.
הצפייה מלמעלה במשטחי הקרח האין סופיים שעל כולם חולש הר דנאלי, ההר הגבוה ביותר באמריקה הצפונית שמתנשא לגובה 6,168 מטרים, היא חוויה בלתי נשכחת. עבור חובבי טבע ובעצם עבור כל מי שמחפש מקום שהוא עוצמתי וייחודי מחוץ למסלול התיירות הקבוע, טיול מאורגן באלסקה הוא המתנה הכי יפה שתוכלו לפרגן לעצמכם.
 

 

 
תעודת זהות - אלסקה

מיקום גיאוגרפי/יבשת צפון-מערב ארצות הברית

שטח 1,718,000 קמ"ר

אוכלוסין כ-750 אלף נפש

שפה אנגלית

מטבע דולר אמריקני

טופוגרפיה חוף מפורץ במערב, רכס הרים בצפון-מרכז המדינה

אקלים ממוצע ינואר – (10-) מעלות צלזיוס, יולי -15 מעלות צלזיוס

  

 

לטיול המאורגן באלסקה

 

 
כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form