מספר טלפון
03-6374000

טיול מאורגן זהו לא צירוף גס / איתמר ניר

אני מנסה לפשפש בעבר ולזכור מתי התוודאתי בפעם הראשונה לצירוף המילים "טיול מאורגן", כנראה שהשנים נוקפות והרבה מידע כבר הצטבר כך שהקושי בשחזור - מאתגר אף יותר, וכמו כל הסתכלות לאחור והפשפוש בעבר, התמונות הרצות תוך אימוץ הזיכרון מגרות את הרצון לעצור בתחנות ולהיזכר, וכך, במרוצת השנים, עוד לפני אותו צירוף מילים, התגלתה בי אותה אהבה, אותה אהבה אני חולק עם מיליוני אנשים בעולם ומאופיינת בסקרנות שבגילוי, בלמידה, בהעשרה מכל סוג מלווה בהיכרות של בני אנוש ובחלום לראות ולחוות מקומות חדשים חלקם אותנטיים פחות, חלקם יותר חלקם אשר בהם אני הוא בתפקיד המפתיע לא פחות מהמופתע בחלקם הם הגורמים להפתעה וזאת כאשר אני רוצה לטייל בגפי ולהיבדל מהכלל.

אחת התחנות במרוצת השנים הקשורה לצירוף מילים זה גרמה לי לחשוב המחשבה שטיולים מאורגנים הם תופעה שתחלוף מהעולם. זרמו ושצפו הרבה זיכרונות מאותם מפלי הזיכרון והפלא ופלא דעתי השתנתה. במהלך 18 השנים האחרונות גיליתי את אשר אתם יודעים בנושאים בהם אתם מעורים ביום יום, בכל דבר יתרון וחסרון, היתרון והחסרון כאילו וקשורים האחד בשני כריקוד זוגי שלעולם ימשיך בתנועותיו וזאת מתוך הדדיות אין קץ. השנים הרבות באותו תחום עזרו לי לראות ולהצליב נתונים רבים אשר מרביתם נבעו משיחותי עם לקוחות ובהם אלפים שהמושג "טיול מאורגן" היה רחוק מהם שנות אור וכאילו ובטעות הרימו השפורפרת, חייגו המספר וכאילו וביקשו את עזרתי לשכנעם. למזלי התוודעתי לאדם הנכון אשר דרכו הצלחתי להכיר את יתרונותיו הבולטים של טיול מאורגן ואלה יחד עם מוצר מצויין ומדיניות חסרת פשרות עזרו לא רק לשכנע את אותם שחששו אלא להחזירם ולהפכם למעריצי טיולים מסוג זה.

טיולים מאורגנים כמו כל תחום יכולים להיות טובים וטובים יותר, קשה לחשוב שטיול בפרט אינו טוב. עצם המילה 'טיול' מלווה באסוציאציות היוצרות תחושה נעימה, אך כמו בכל תחום קיימות אפשרויות וסיבות להצלחה ולכישלון.

בבחירת טיול מאורגן חשוב להבין מה אנו המתעניינים מחפשים? ולכך חשוב מראש שנגדיר מה מהות הטיול.
 

טיול מאורגן עם פגסוס טיול מאורגן עם פגסוס טיול מאורגן עם פגסוס

 
חופשה למען הסתובבות ברחובות וישיבה בבתי קפה תוך כדי צפייה בעוברי האורח ואולי בשיחות חטף עם הסובבים? האם החיפוש שלנו הוא אחר נופש? קניות? בילוי בתיאטראות?

ובכן, אם התשובה היא כן אזי כנראה שטיול מאורגן אינו הבחירה הנכונה כיוון שהחוויה היא אינדיבידואליסטית טהורה.

לעומת זאת איך נדע מה הרגע להתחיל או להמשיך ולבחור בטיול מאורגן על טיול המוגדר כטיול עצמאי? ובכן, כאשר אנו מעוניינים לטייל ולא לדאוג לאירגון כלשהו, כאשר אנו מעוניינים להקשיב להרצאות מעשירות ומגוונות בנושאים שונים, כאשר אנו רוצים שהטיול יהיה ללא הכנות מקדימות רבות או בהיכרות עם אנשים חדשים מעניינים או מסקרנים, כאשר יש רצון להתעסק פחות בפתרון בעיות הנכפות ויותר במחשבות טהורות, זאת יחד עם סיבות נוספות אשר חלקן או כולן יצביעו בעד סוג טיול זה.

וכאשר כבר החלטנו, מה הלאה? כיצד נבחר? על השאלה הזו יותר קל להשיב כיוון שאת ההחלטה "בחרנו במאורגן" כבר עשינו וכעת המטרה היא להשיג את הטיול שבו נחווה, נעשיר, נהנה ונדע שנוכל להמשיך ליעד הבא אחרי שהרגשנו את אותה 'הגעה לפסגה' וכעת ממתינה לנו הפסגה הבאה.

הרגלנו את עצמנו במרוצת השנים לומר - את הטיול עושה מדריך הטיול, כמובן שלגישה זו יש הסבר והיא נובעת מסיבות הקשורות בהתנהלות ענף התיירות ולא באמת בנו, והאם זה נכון? בוודאי שזה נכון אבל חלקית, האם טיול מאורגן שלו מדריך מצויין יהיה מצויין כאשר החדר בבתי המלון יהיה מלוכלך בכל ערב שנגיע אליו ובנוסף נסענו בקור של -2 מעלות כאשר החימום עבד חלקית ובנוסף כאשר האוכל היה מקולקל וחטפנו הרעלת קיבה ובנוסף בכל אתר שהגענו אליו המתנו שעה כדי להיכנס, ובנוסף תכנון הטיול הצריך מאיתנו כל יום לקום ב 04:00 לפנות בוקר?

בכוונה הקצנתי, אז כעת ניקח אוויר, והמחשתי שלא בהכרח את הטיול עושה המדריך, אבל חלילה שלא אתפרש שהמדריך אינו חשוב, הוא חשוב מאוד בדיוק כמו כל הפרמטרים האחרים, וכמו שאם מתוך 10 מלונות אחד יהיה פחות טוב עדיין יש סיכוי שהטיול יצליח כך גם בשאר הפרמטרים והשאלה העיקרית היא מי יודע לקחת את כל המרכיבים ולהביאם לכך שהמוצר יהיה מתוכנן במסגרת הימים האידיאלית ומכיל הרכב של אתרים מעניין ומתוכנן כראוי יחד עם רמת שירותים המתאימה לציפיות וכל זאת כאשר המחיר מאפשר לי הלקוח לרכוש זאת.

מן המתבקש שאנו כמטיילים נדע לבחור טיול כאשר אנו יודעים שהסיכוי הגבוה ביותר להצלחתו הוא בחברה עם ניסיון רב, עם המלצות וותק ועם צוות עובדים מסור הן מאנשי האופרציה השיווק המכירות וההדרכה וזאת יחד עם מחיר הוגן והטוב ביותר בהינתן כל המרכיבים הקיימים.

אז ברור כעת שמחיר אינו קובע בהכרח, ברור כעת שמדריך אינו קובע בהכרח וברור כעת שתכנון אינו קובע בהכרח, אז הבה נעשה סדר.

המחיר

מומלץ להשוות מחירים ביחס לתמורה.  טיול זול אינו בהכרח זול באמת!

צריך לבדוק את כל המרכיבים. דוגמא להמחשה, אנו קוראים את המינוח "חצי פנסיון" (ארוחת בוקר וארוחה חמה נוספת, צהריים או ערב), לקוח שמבין, יודע לקרוא מה הארוחה הנוספת בכל יום, אם נחשוב לרגע נגלה שכאשר טיול מכיל ארוחות צהריים הוא יותר זול בוודאות (ארוחות צהריים ברוב המקומות בעולם יותר זולות ובדרך כלל הינן מוגשות כעיסקיות, קחו דוגמא מהארץ, אותה מסעדה בצהריים תעלה חצי מבערב) לרוב באופן די מובהק המטייל מפסיד פעמיים, גם כספית וגם מבחינה תוכנית. מבחינה תוכנית, טיול מאורגן שמופסק במהלך היום מאבד זמן טיול יקר בו ניתן להעשיר בתכנים נוספים לעומת טיול שממשיך באופן רציף מהבוקר עד הערב (ואת הצהריים אוכלים כסנדוויץ לאחר ארוחת בוקר וערב מלאות)

האם מדובר באותו מספר לילות? שימו לב שאתם סופרים את הלילות בבית מלון ולא הולכים שולל אחר פרסום הימים אשר לעיתים תגלו שהיום הנוסף הוא שלוש שעות לאחר חצות בהגעה (לכן המדידה היא לפי מספר הלילות בבית מלון כי על כך אנו משלמים!  מי שלא מפרסם את מספר הלילות בכותרת מנסה להקהות את החושים ולהובילכם למודעות שמשבשת לכם את הבדיקה.

כיצד מתנהל המסלול, תכנונו, מה טיב המלונות, כמה ארוחות נוספות כלולות, האם כל הכניסות לאתרים כלולות, האם יש לשלם עבור סיורים אופציונליים במהלך הטיול?

להמשיך? לצערי העורך יקצץ ולכן ובקיצור, ככל שרוב המרכיבים כלולים במחיר הטיול - אתם תשלמו פחות בשורה התחתונה והמחיר טוב יותר בסיכומם של דברים ובוודאי יותר נמוך מטיול שמחירו זול אופטית אך אין בו תוכן ממשי לטובת הנוסע, שישלם במהלך הטיול כסף רב ויבין שכבר הוא "כשבוי" בטיולו ו"יפתח ארנק מכורח ולא מידיעה מראש" תחושה שתגרום לחוסר הנאה ובדיוק ההיפך הגמור מהמטרה לשמה אנו מטיילים.

מידע מוקדם

שקיפות מלאה של המוצר, כל המידע החיוני לצורך קבלת ההחלטה ובכלל זה חברת התעופה ושעות הטיסה, שמות ודרגת בתי המלון יחד עם האתרים באינטרנט, הכניסות לאתרים ומשך השהייה בהם - לדוגמא, טיול ג'יפים יכול להיכתב אותו דבר בין שני מסלולים אבל בפועל בשטח עלול להיות הבדל שבמסלול אחד מדובר בשעתיים ובשני הג'יפים נישכרו ל 8 שעות, טיולים אופציונליים, ארוחות צהריים או ערב נוספות ועוד גורמים רבים במשוואה

טיולים אופציונליים (אופשנאלס)

אין לך מרכיב אחר בטיול שיכול להעכיר אווירה כמו דרישות בלתי פוסקות לתשלומי יתר בגין טיולים נוספים. חברה שדואגת למיעוט הוצאות נוספות בגין טיולים וכניסות מבטיחה בעצם שקט תעשייתי בין המדריך לנוסעים, ובנוסף מקטינה את המגע של המטייל עם כסף ועם הדילמה האם להוציא הכסף או לאו - מתכון בטוח להגדלת ההצלחה ולמיקסום ההנאה. אנחנו בפגסוס ישראל ממליצים על כמה יעדים במיוחד:

טיולים מאורגנים לאירופה: איטליה, יווןספרד, צרפת.

טיולים מאורגנים לאסיה: גיאורגיה, סין, תאילנד.

טיולים מאורגנים לאפריקה: טיול מאורגן למרוקו.

ולסיכום

אני שמח שגם עד עתה לא הצלחתי להכניס אף לא חצי מהסיבות לכיצד לבחור טיול אחרת המקצוע היה פשוט מידי ולא מאתגר, אך אסכם ואכתוב שטיול מאורגן מוצלח הינו הרכב של תכנון נכון, ריבוי בעושר תוכני כגון אתרים ופעילויות, שירותים ברמה טובה המתאימה לציפיות המטייל, הדרכה והובלת טיול מצויינת, הרכב אנושי סבלני וחיובי, ובסוף מחיר תחרותי אשר מורכב מכל אלו.

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ
ט.ל.ח

הכותב הינו סמנכ"ל חברת הטיולים "פגסוס"

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form