מספר טלפון
03-6374000

טיול מאורגן לאיטליה / כתבת מערכת

איטליה הייתה מאז ומתמיד יעד אטרקטיבי לטיולים. לא קשה למצוא סיבות לכך: איטליה, פשוטו כמשמעו, מציעה הכול מהכול. יש בה ערים עמוסות אטרקציות תיירותיות, נופים מרהיבים, תרבות עשירה, וכמובן - אוכל איכותי. רבים אשר מעוניינים להכיר את הקסם של ארץ המגף בוחרים לעשות זאת במסגרת של טיול מאורגן לאיטליה. מכיוון שיש בה הרבה מאד מה לראות, מוצעים מגוון טיולים מאורגנים, בכל חלקה תיירותית טובה של איטליה. אז על אילו טיולים מדובר?

דרום איטליה

את הסקירה שלנו אנחנו מתחילים עם טיול מאורגן לדרום איטליה. אזור זה מזוהה עם חופים אטרקטיביים במיוחד, ולכן הביקוש לו הוא בעיקר בחודשי הקיץ. בדרום איטליה, כפי שיעידו לא מעט ישראלים בשנים האחרונות, ניתן להיחשף לקסם של המדינה בצורה האותנטית ביותר שלה. לכן, הטיול מתאים במידה רבה לחובבי התרבות או המסורת, כשבחלק מהמקרים מבקרים בו אנשים שהיו כבר באתרים המוכרים יותר של איטליה.


טיול מאורגן באיטליה המתמקד בחלקה הדרומי יכלול מספר אתרי חובה, ובכלל זה האיים סיציליה וסרדיניה, חבל הארץ קלבריה, מחוז קמפניה ועוד. טיול מאורגן באזור זה, לכן, יכלול אטרקציות דוגמת אלה:

  • הרי הגעש אתנה וסטרומבולי בסיציליה.
  • האיים הליפאריים, כולל העירייה ליפארי.
  • פאלרמו - בירת סיציליה, ובה כנסיה נורמנית עתיקה, קברי הקפוצ'נים, רובע יהודי ועוד.
  • מערת הנטיפים נפטון.
  • נאפולי - מולדת הפיצה, ונקודת מוצא מצוינת לביקור בפומפיי, הידועה בהר הגעש הפעיל שבה.
  • חוף אמלפי בקמפניה.
  • הכנסייה בעיר פיצו.

ניתן למצוא לא מעט וריאציות של טיולים מאורגנים לחלקה הדרומי של איטליה. מעבר לטיולים בני כחמישה ימים המתמקדים בעיקר בסיציליה או סרדיניה, מוצעים טיולים, בני שבעה עד עשרה ימים, המאפשרים טעימה מחלק ניכר מהאתרים שהוזכרו כאן, כמו גם רבים אחרים.
 

טיול מאורגן לאיטליה


מרכז איטליה

עבור רבים, הבחירה הראשונה של טיול מאורגן לאיטליה  היא אזור המרכז, ובו עיר הבירה רומא. בעיר ניתן למצוא רבים מאתרי החובה של איטליה כמכלול, דוגמת קריית הותיקן, הקולואיסום, בזיליקת פטרוס הקדוש, הפורום הרומאי, המדרגות הספרדיות, מזרקת די טרווי - והרשימה עוד ארוכה. טיול מאורגן לרומא יכלול את כל האתרים המרכזיים בעיר, לרוב עם מספר גיחות לסביבה הקרובה.

מרכז איטליה מציע למבקרים בו גם את טוסקנה, אתר תיירותי נוסף מהשורה הראשונה. זהו האזור הכפרי המרשים ביותר באיטליה, ויעד אידיאלי למעוניינים בחופשה זוגית רומנטית. בטוסקנה נמצאות ערים מוכרות מאד, הנכללות בתוכנית כמעט כל טיול מאורגן באזור, לרבות פיזה, פירנצה, סיינה ועוד. לכן, ברור שטיול באזור יכלול אטרקציות דוגמת מגדל פיזה, מבני הרנסנס של פירנצה ("בירת התרבות של איטליה"), קתדרלת דל אסונטה בסיינה ועוד. מעבר לכך, לא ניתן שלא להזכיר את היין והמטבח העשיר המאפיין את אזורים אלה, ומהווה אטרקציה לכל דבר ועניין.

צפון איטליה

בשנים האחרונות, גברה הפופולאריות של צפון איטליה, ולא מעט טיולים מאורגנים נערכים בה. טיול שכזה יתמקד, פעמים רבות, בסביבת אגם גארדה, הממוקם בין ונציה ומילאנו, ונחשב לגדול מסוגו באיטליה. מה שחשוב להדגיש לא פחות הוא שמעבר למים הצלולים של האגם ולפעילויות המים הנערכות בו, האגם מציע אטרקציות דוגמת פארק השעשועים "גארדה לנד" (חובה בטיולי משפחות), ערים ועיירות ציוריות ועוד.


כשמדברים על טיול מאורגן לאיטליה, הערים של צפון איטליה ראויות להתייחסות אף הן. ורונה ("העיר של רומיאו ויוליה"), ונציה עמוסת תעלות המים ועיר האומנות והאופנה מילאנו הן חלק מהאפשרויות המומלצות יותר. תוכניות טיולים מאורגנים באזור משלבת בתוכה גם אתרי טבע אחרים, ובכלל זה עמק גארדנה, מפלי ורונה, קניון סוטוגדה, אגם אורטה, ההרים הדלמטיים ואפילו החלק האיטלקי של הרי האלפים.

גם כאן, ניתן למצוא סוגים שונים של טיולים מאורגנים מהם ניתן לבחור. אפשרות נפוצה אחרת היא להגיע לאזור בסביבות חודש פברואר, לטיול מאורגן העובר בין הפסטיבלים הרבים המאפיינים את צפון איטליה בתקופה זו. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על טיולים שגרתיים פחות באיטליה.

טיולים ייחודיים באיטליה

חלוקה של טיול מאורגן לאיטליה אפשרית לא רק על בסיס אזור גיאוגרפית, אלא גם בהתייחס למאפיינים אחרים של הטיול, או אפילו קהל היעד שלו. כך, למשל, אפשר למנות טיול סולו נשים בפיימונטה, לצד טיולים המיועדים למשפחות, ולכן סביר שיהיו עשירים בפארקי שעשועים ובאטרקציות חווייתיות. חלק מהחברות מציעות טיולים המיועדים מראש לדוברי שפה מסוימת, או לחילופין לאוכלוסיית שומרי המסורת.

אפשרות אחרת, למרחיקי לכת, היא לבחור בטיול המתמקד מראש באספקט מסוים של איטליה. למשל, טיול לשווקי חג המולד בצפון איטליה, טיול המתמקד באומנות ובנצרות של מרכז איטליה או סמינר אומנות בצפון איטליה. במילים אחרות: אין ספק שכל  אדם המחפש טיול מאורגן לאיטליה יוכל למצוא את זה המתאים ביותר לצרכים ולרצונות שלו, להרכב הנוסעים או אפילו לתקופה הספציפית בשנה.

לכל הטיולים המאורגנים באיטליה

ההמלצות לטיול נכתבו ע"יחברת סולו איטליה המתמחה בטיולים מאורגנים לאיטליה

.

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form