מספר טלפון
03-6374000

לטייל בתוך גלויה / כתבת מערכת

הרים מושלגים מכל עבר, יערות, אגמים ונהרות – כל אלה הופכים את חבל טירול שבאוסטריה לציור יפהפה שמושך אליו אלפי תיירים בשנה. הוסיפו לכך אתרים בעלי עניין היסטורי ואטקרציות לכל המשפחה – וקיבלתם יעד מופלא לחופשה אירופאית או טיול מאורגן לאוסטריה.

אוצרות תרבות, מורשת עשירה צוקים והרים לבני פסגות, יערות, אגמים, נחלים ונהרות. כל אלה מחכים לתיירים בחבל טירול של אוסטריה והדובדבן שבקצפת היא הבירה אינסברוק. טירול הוא חבל ארץ במערב אוסטריה. טירול גובל במחוז זלצבורג במזרח (ורבים כוללים את זלצבורג בטיול לטירול), במחוז וורלברג במערב ובגרמניה בצפון. החלק הדרומי של חבל טירול ההיסטרי גולש לתוך איטליה, שפיסה ממנה היתה שייכת לטירול שתחת האימפריה האוסטרו-הונגרית. טירול חולש  על רכס האלפים המזרחי, וההר הגבוה ביותר בחבל – גרוסגלוקנר - מתנשא לגובה של 3,798 מ' ומהווה את הנקודה הגבוהה ביותר באוסטריה.

בעת העתיקה חבל הארץ שהיום מכונה טירול מחולק בין מספר מחוזות באימפריה הרומית. מאמצע המאה ה-6, התחילו להתיישב בטירול שבטים בוואריים. בימי הביניים המוקדמים טירול היה חלק מהדוכסות הגרמנית של בוואריה, ובהמשך הפך לחבל עצמאי בעל תרבות מקומית וייחודית.
 

טיול מאורגן לאוסטריה

 
בסוף ימי הביניים היה החבל נסיכות, אך סכסוכי ירושה ומאבקים פנימיים חילקו אותו למספר נסיכויות קטנות. הרוזנת האחרונה של טירול משושלת מיינהרדינר, מרגרט, הורישה את נכסיה לדוכס הבסבורג רודולף הרביעי ובהמשך נרכשו אדמות טירול והוא הפך לחלק מבית הבסבורג.

בסוף המאה ה-17 ובמהלך המאה ה-18 עבר טירול מיד ליד – תחילה שלטה בו נסיכויות גרמניה המתהווה, בהמשך האימפריה האוסטרית ואחר כך שוב בוואריה. בשמשך היה החבל תחת שלטון איטליה, שהיתה בעצמה בת חסות של צרפת בזמנו של נפוליאון. ב-1814 הוחזר החבל לאוסטריה והיה חלק חיוני המאימפריה האוסטרו הונגרית. לאחר מלחמת העולם השנייה נשלט על ידי צרפת עד שחזר לאוסטריה שוב ב-1955.

התיאור המדויק ביותר של התחושה של המבקר בטירול היא – קפיצה לתוך גלויה. יש המתארים זאת כאילו אלוהים החליט לצייר את הציור הכי יפה שלו דווקא שם. צוקים מתנשאים לגובה, סלעים שנראה כאילו אמן עבד על כל אחד מהם, יערות עבותים, אגמים, נחלים ונהרות, כחול השמיים ולבן הפסגות – כולם יחד מתמזגים למעין ציור יפהפה.

טיול מאורגן בטירול מתחיל לרוב בזלצבורג השכנה, עיר הולדתו של מוצרט. בעיר, בעלת הגנים המטופחים אטרקציות דוגמת גני ארמון מירבל, קתדרלה עתיקה, טירת זלצבורג המבוצרת (אליה מגיעים ברכבל), טירת הלבורן ומדרחוב עם אווירה קסומה.

טיול עירוני מומלץ נוסף הוא בבירת מחוז טירול, אינסברוק - לב הפועם של טירול כולה. זוהי עיר לא גדולה, אך ציורית ומקסימה, היושבת על נהר INN, שיחד עם שבר גיאולוגי שמבקע את האזור אחראי על אופיה הפסטורלי.

מחוץ לערים מחכים לכם הריה של טירול, שבקיץ מזמינים לטיולים רגליים בנופים פראיים ובחוף מתכסים בשלג ומושכים חובבי סקי. חובבי הטבע ייהנו לבקר במפלי קרימל העצומים, במעבר גרוסגולקנר, ובמערת הקרח Eisriesenwelt.

טירול מסבירה פניה לתיירים בכל עונה: בחורף אתרי הסקי הם מוקד המשיכה העיקר, באביב – היערות המוריקים, השדות הפורחים ומפלי המים האדירים. בקיץ  ובסתיו – טיולים רגליים ורכובים בנוף ההררי, שחייה ושיט באגמים.

 

לטיול המאורגן לאוסטריה

 


כל הזכויות שמורות לפגסוס תייירות ונסיעות בע"מ
ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form