מספר טלפון
03-6374000

מסע בעקבות בודהה: 10 מקדשי חובה בתאילנד / כתבת מערכת

תאילנד נחשבת למדינה הבודהיסטית ביותר בעולם. 93% מאזרחיה הם בודהיסטים, על אף שאין בה דת רשמית. גם לתיירים החולפים בה במהירות יהיה קשה לפספס את הנזירים המהלכים ברחובותיה, את הפסטיבלים הססגוניים ואת המקדשים הרבים מספור הפזורים בעריה, בכפריה ובדרכיה.
ההערכה היא שבתאילנד כ-40,000 מקדשים. בעוד רובם בעלי מבנה אופייני שכולל סטופה גבוהה, אולמות תפילה וטקסים, פסלי בודהה וגגות מרשימים, החומרים מהם המקדשים בנויים מגוונים וכוללים אבן, עץ ואפילו בקבוקי בירה ממוחזרים!

רבים מהמקדשים פתוחים לתיירים, מהם מצפים להתנהגות מכבדת, הכוללת לבוש צנוע (המכסה ברכיים וכתפיים), להיכנס ללא כובעים או משקפי שמש ולא לעשן או ללעוס מסטיק.

אז אילו מהמקדשים שווים ביקור? יש עשרות כאלה, מהם בחרנו את המרשימים והמיוחדים ביותר:

בנגקוק והסביבה:

Wat Phra Kaew - מקדש הבודהא מאזמרגד: נחשב למקדש הקדוש והחשוב ביותר בתאילנד. המקדש ממוקם בבנגקוק, במתחם הארמון הגדול, ובמרכזו ניצב פסל בודהה קטן, העשוי אבן ברקת שלמה. הבודהא נחשב לדמות מגינה על החברה התאית. מלך תאילנד הוא האדם היחיד הרשאי לגעת בפסל, והוא מחליף את גלימתו של הבודהא שלוש פעמים בשנה, בטקס חגיגי שנועד להבטיח מזל טוב למדינה לאורך העונה הקרובה.

Wat Pho - מקדש הבודהא השוכב: אחד המקדשים העתיקים ביותר בבנגקוק, בממוקם בסמוך לארמון המלך הישן. המקדש מפורסם בזכות פסל בודהא השוכב הענק המוצב בו, זאת בנוסף ל-1000 פסלי בודהא צנועים יותר. הבודהא השוכב, שאורכו 43 מטר וגובהו 15, מצופה זהב, ורגליו מצופות צדפות פנינה.

Wat Arun - מקדש השחר: אחד המקדשים ביפים בבנגקוק, ששמו ניתן לו לכבודו של ארונה, אל השמש העולה ההינדי. יפה במיוחד לצפות בו לעת ערב, כשהוא מואר ומשתקף במימי נהר הצ'או פראיה, לגדותיו הוא ניצב.

The Sanctuary of Truth - מקדש האמת: מקדש מרשים מאוד הממוקם לחופה של פטאיה. זהו מבנה עצום, הבנוי מעץ ומכוסה בתבליטים מגולפים ביד של מוטיבים הינדואיסטים ובודהיסטים. בנייתו של המקדש החלה ב-1981 וצפויה להסתיים ב-2025.

מרכז תאילנד

 Wat Chaiwatthanaram:מקדש מרשים, הממוקם בבירתה העתיקה של תאילנד, איוטיה. המקדש נבנה לכבוד אמו של המלך פראסט טונג והוא המונומנט הבולט ביותר בעיר. תכנון המקדש מבוסס על העקרון הבודהיסטי "שלושה העולמות של המלך", הכולל מגדל מרכזי ומסמל את מרכז העולם ובארבע פינותיו מבנים המסמלים את ארבעת היבשות.

Wat Mahathat: המקדש העתיק ממוקם בפארק הלאומי סוקוטאי ונחשב לחשוב ולמרשים ביותר בו. הוא נבנה בין 1292  ל-1347. במרכז המקדש פסל בודהא גדול יושב, וכמו כן שני פסלי בודהא עומדים בגובה 12 מטר. בנוסף, תוכלו לראות בו גם תבליטים של עולים לרגל.

Wat Lan Kuad - מקדש מיליון הבקבוקים: מקדש מסורתי פחות, הבנוי כולו מבקבוקי בירה. המקדש בנוי מיותר מ-1.5 מיליון בקבוקי בירה, ובנייתו החלה ב-1984 כשעשוע של הנזירים, אליו הצטרפה במהרה הקהילה כולה. הנזירים השוהים במנזר הסמוך עדיין מקבלים בקבוקים למיחזור כדי להרחיבו. במקדש גם פסיפסים מרהיבים, העשויים פקקים של בקבוקי בירה. המקדש ממוקם בעיירה קון האן, שבמזרח המדינה.

צפון תאילנד

Wat Rong Khunmpui  - המקדש הלבן: מקדש מרהיב ביופיו, ואחד החדשים בתאילנד, הממוקם מחוץ לצ'אנג ראי. המקדש, שנבנה ב-1997, עשוי אבן לבנה ומצופה בשברי מראות, מה שמעניק לו מראה של ארמון מכוסה שלג מהאגדות. הוא תוכנן בידי הצייר התאי צ'לרמצ'אי קוסיטפיפאט.

Wat Phra That Doi Suthep: מקדש ומנזר בודהיסטי פעיל, המשקיף על צ'אנג מאי שבצפון תאילנד. המקדש המוזהב, שנבנה במאה ה-14, מהווה אתר עליה לרגל לצליינים בודהיסטים מרחבי העולם.

Wat Phra That Lampang Luang: אחד מהמקדשים המקודשים ביותר בתאילנד – בו שמורה קצווה משערו של בודהא. המקדש, בן המאה ה-13, נחשב לדוגמא מושלמת לאדריכלות בסגנון לנה ושוחזר בצורה מדויקת, בניגוד למקדשים אחרים שהשחזור העניק להם פרשנות מודרנית. המקדש ממוקם בסמוך לעיר Lampang שבצפון המדינה.

 

טיול מאורגן לתאילנד

 

לטיול המאורגן בתאילנד 

 

 

כל הזכויות שמורות לפגסוס ישראל בע"מ

ט.ל.ח

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form